Bagaimana Membuat Ayam masak kicap Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Menyiapkan Ayam masak kicap Yang Sempurna Ikuti langkah-langkahnya Dibawah. Ayam masak kicap bersama kentang, yg mudah, pantas dan yg paling penting…rasanya cukup sedap. Ni lah menu favourite anak-anak Che Nom. Cara masak resepi ayam masak kicap: Gaulkan ayam dengan kunyit kemudian goreng separuh masak dalam.

Ayam masak kicap Resepi Ayam Masak Kicap yang mudah disediakan dan sedap sangat rasanya. Pasti ramai yang menggemari ayam masak kicap dan ada pelbagai versi cara untuk memasaknya. Ayam masak kicap, ayam kicap atau ayam kecap ialah ayam hidangan rebus atau reneh dalam kicap manis (Kecap manis atau kicap lemak manis) yang biasa dijumpai di Indonesia dan Malaysia. Bunda bisa membuat Ayam masak kicap dengan 9 bahan dan 5 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Ayam masak kicap

  1. Anda perlu Setengah ekor ayam.
  2. Anda perlu Bawang putih 4 biji*.
  3. Anda butuh Bawang merah 5 biji*.
  4. Ambil Lada kering (gunting bagi buang biji rendam dengan air panas)*.
  5. Anda butuh Bawang Holland (setengah biji potong bulat tebal²).
  6. Ambil Kicap manis.
  7. Ambil Sos abc.
  8. Anda perlu Serbuk kunyit.
  9. Anda perlu Garam.

Di Indonesia, ayam kecap adalah kepingan ayam yang direneh dalam kecap manis. Masukkan sos tiram dan kicap kicap serta sedikit air. Kacau rata dan biarkan masak agak lama sehingga rasa. Resepi Ayam Masak Kicap Resepi Ayam Masak Kicap yang mudah disediakan dan sedap sangat rasanya.

Cara memasak Ayam masak kicap

  1. Bersihkan ayam, gaul garam kunyit dan goreng..
  2. Blender bahan bertanda *. Tumis hingga pecah minyak..
  3. Masukkan kicap manis sedikit dan lebihkan sos abc. Tak perlu letak gula dan garam sebab sos tu dah secukup rasa..
  4. Masukkan ayam yang di goreng tadi gaul rata letakkan sedikit air kalau nak berkuah, kalau nak pekat tak perlu letak..
  5. Bila sudah menggelegak letak hirisan bawang holland tadi dan biar kan sekejap. Siap...

Hai semua, sis nak share satu resipi yang mudah dan senang. Menyediakan Nasi Ayam Kicap Nady bersama dengan Sambal Padu yang pastinya akan. Resepi Ayam Masak Kicap Resepi Ayam Masak Kicap yang mudah disediakan dan sedap sangat rasanya. Takde idea nak masak apa lagi dengan ayam? Marinate chicken with salt and turmeric powder.

Gratis Download ebook Resepi