Resep Membuat Ayam masak kunyit simple Yang Sempurna

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Membuat Ayam masak kunyit simple Yang Lezat Ikuti Caranya Dibawah. Jadi kalau anda hendak masak ayam goreng kunyit, sila masukkan sayur yang anda suka dan boleh makan. Di bawah ini saya akan kongsikan dan tunjukkan cara membuat dan memasak sayur ayam goreng kunyit cara saya yang sangat simple dan mudah. Just A Few Ingredients, You Can Cook Easily at The Kitchen, Malaysian Style, If the video takes long, please drag the stream bar for fast forward.

Ayam masak kunyit simple Ayam masak kunyit bentuknya seperti ayam gulai atau ayam kari. Tetapi sejatinya masakan ini tidaklah sama kerana meskipun memiliki kuah Ayam masak kunyit juga dapat dihidangkan untuk majlis kenduri. Resepi ayam masak kunyit sangat mudah dan senang dan tidak memerlukan bahan. Anda bisa membuat Ayam masak kunyit simple dengan 11 bahan dan 4 langkah. Berikut ini caranya.

Bahan untuk Ayam masak kunyit simple

  1. Ambil 1 ulas kunyit.
  2. Ambil 2 ulas bawang merah.
  3. Anda butuh 3 ulas bawang putih.
  4. Siapkan 1 batang serai.
  5. Anda perlu 7 tangkai cili padi.
  6. Anda perlu 400 gm ayam.
  7. Anda butuh 2 asam keping.
  8. Anda butuh Minyak masak.
  9. Anda butuh 400 ml air.
  10. Siapkan 1 sudu teh garam.
  11. Siapkan 1 sudu teh perasa.

Mudah, cepat, lazat. ? masak ni je dah cukup dah. Tak payah masak sayur sebab dah ada sayur kat dalam ayam. Lagi yang saya tengok ialah ayam masak kicap yang sangat simple, sesuai untuk hidangan anak anak kecil yang tidak boleh mengambil makanan pedas. Jadi hari ini, saya memasak ayam masak kicap seperti Fasha Sanda.

Cara membuat Ayam masak kunyit simple

  1. Sediakan bahan" bawang serai kunyit dan cili dan ayam.
  2. Selepas itu blend kan bahan" Sehingga halus dan tumis sampai pecah minyak dan masukan asam keping.
  3. Setelah pecahkan minyak masukan ayam dan masukan air, setelah nak masak masukan garam dan serbuk perasa.
  4. Akhir sekali tunggu ayam itu masak dan sedia untuk di hidang😋.

Masak kicap kosong kerana tidak diletakkan cili kisar atau serai atau kulit kayu. Ayam bisa diolah jadi berbagai menu masakan yang menggugah selera, seperti digoreng atau dibakar. Akan tetapi jika kamu bosan dengan masakan ayam yang begitu-begitu saja, kamu bisa mengkreasikan ayam jadi menu istimewa lainnya. Masakan kunyit merupakan menu kesukaan kami sekeluarga. Kali tuk kmk share gne cara kami buat masak.

Gratis Download ebook Resepi