Bagaimana Membuat Nenas Goreng Viral 2020 Yang Menggugah Selera

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Menyiapkan Nenas Goreng Viral 2020 Yang Enak Ikuti Caranya Dibawah. Ptg tadi balik sekolah, singgah satu warung n beli pisang goreng, nampak ada satu tray tu, dan siap tanya ni apa kak? akak tu jawab nenas goreng.sy siap ulang tanya dan tak percaya nenas pun dibuat goreng?sekali dah viral rupanya.lain kali nak cuba. Rupanya sedap juga nenas goreng viral ni. Sekarang memang tengah viral dekat kelantan "nenas goreng viral" disebabkannya kena beratur panjang untuk mrasai kenikmatan nenas goreng viral, Daripada beratur panjang, lebih baik goreng sendiri di rumah.

Nenas Goreng Viral 2020 Sedap rupanya NANAS GORENG ni Siapa yang jenis kurang gemar makan buah nanas, buah nenas fresh camtu mungkin boleh cuba nanas goreng ni. Bagi ciktie ianya alternatif lain untuk membolehkan kita menikmati buah ini sebenarnya. Pisang goreng, keropok lekor ataupun kuih-muih merupakan antara juadah biasa yang selalu dihidangkan ketika minum petang di setiap rumah. Kamu bisa membuat Nenas Goreng Viral 2020 dengan 8 bahan dan 4 langkah. Baginilah caranya.

Bahan untuk Nenas Goreng Viral 2020

  1. Anda butuh 1 biji nenas.
  2. Siapkan 2 cawan tepung beras.
  3. Anda perlu 4 sudu besar tepung ubi kayu.
  4. Anda perlu 1/2 sudu kecil serbuk kunyit.
  5. Anda butuh 1/2 sudu kecil garam.
  6. Ambil 1 sudu besar air kapur.
  7. Ambil 1 biji telur.
  8. Ambil 1 cawan air.

Ini juga merupakan antara menu kegemaran ramai dan senang untuk dibeli di kedai-kedai. Lain pula apa yang sedang viral sekarang, antara menu yang agak lain dari yang lain iaitu nenas goreng. Asian style cruncy fried pineapple. #nenasgoreng #friedpineapple #simplerecipe #Malaysia #Indonesia #Singapore #spicy #indonesia #Singapore #thailand #upinip. Show posts by this member only

Langkah-langkah membuat Nenas Goreng Viral 2020

  1. Potong kecil nenas. Jgn terlalu tebal dan jgn terlalu nipis. Satukan semua bahan kecuali nenas..
  2. Air dimasuk sedikit demi sedikit utk elak terlalu cair. Jika cair bole tambah tepung beras..
  3. Bila tepung dah sebati tanpa ketulan bole la mula menggoreng. Celupkan nenas ke dlm adunan tepung dan goreng mcm biasa..
  4. Tada siap... Tips: nenas ni kan manis so kalo goreng tlalu lama dia akan hitam skit tp xpe sbb lg sdap cuma rupa jela krg mnarik... sy suka yg garing2 😉🤤.

Sekarang memang tengah viral dekat kelantan "nenas goreng viral" disebabkannya kena beratur panjang untuk mrasai kenikmatan nenas goreng v. Pisang goreng, keropok lekor ataupun kuih-muih merupakan antara juadah biasa yang selalu dihidangkan ketika minum petang di setiap rumah. Ini juga merupakan antara menu kegemaran ramai dan senang untuk dibeli di kedai-kedai. Lain pula apa yang sedang viral sekarang, antara menu yang agak lain dari yang lain iaitu nenas goreng. Setelah sekian lama perap resepi nanas goreng viral tu, akhirnya baru dapat cuba buat sendiri nanas goreng rangup ni.

Gratis Download ebook Resepi