Cara Membuat Kerabu Megi Udang Galah ðŸ‡đ🇭 Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Cara Menyiapkan Kerabu Megi Udang Galah ðŸ‡đ🇭 Yang Sempurna Simak Caranya Dibawah.

Kerabu Megi Udang Galah ðŸ‡đ🇭 Bunda bisa membuat Kerabu Megi Udang Galah ðŸ‡đ🇭 dengan 16 bahan dan 5 langkah. Baginilah langkah-langkahnya.

Bahan untuk Kerabu Megi Udang Galah ðŸ‡đ🇭

  1. Siapkan Bahan A.
  2. Siapkan 3 paket mi megi Serda merah (rebus kembang).
  3. Anda perlu 3 paket perencah & minyak mi megi Serda.
  4. Anda butuh 2 biji limau nipis (perah jus).
  5. Ambil 3 tbs gula kabung Thai (nise somtam).
  6. Anda butuh 1 tsp sos ikan.
  7. Anda perlu 1 sudu sup air rebusan megi.
  8. Ambil Bahan B.
  9. Ambil 4 ekor udang galah.
  10. Anda butuh 3 batang filamen ketam.
  11. Ambil 1/4 batang lobak merah (dihiris memanjang).
  12. Anda butuh 2 urat kacang panjang (dipatah 2 inci).
  13. Ambil 1 biji tomato (buang biji, dihiris).
  14. Siapkan 4 helai daun limau purut (buang urat).
  15. Anda perlu 5-10 batang cili api (dititik).
  16. Ambil Daun ketumbar (diracik).

Cara membuat Kerabu Megi Udang Galah ðŸ‡đ🇭

  1. Rebus, ambil isi udang dan filamen ketam, potong. Kacang panjang dan lobak merah sekadar celur je..
  2. Campur A dalam bekas besar. Gaul sebati. Rasakan dan adjust jika terlebih terkurang. Nota = Perencah dah masin jadi sos ikan tak perlu banyak, tak letak langsung pun tak apa..
  3. Masukkan B. Gaul lagi. Nak pedas letak lebih cili api. Taburkan kacang tanah goreng jika ada..
  4. Siap. Kena basah-basah. Jangan kering nanti makan kesat je dalam mulut. Sebab tu perlu letak sikit air rebusan masa menggaul..
  5. Nota = Gula kabung ni manis dia lain dari gula pasir, ada lemak-lemak sikit. Memang sedap bila guna dalam kerabu dan somtam, terus feeling macam makan kat kedai Siam ðŸĪŠ..

Gratis Download ebook Resepi