Resep Memasak Sushi Pulut Rendang Ayam Yang Enak

Enak, Lezat dan Nikmat.

Bagaimana Memasak Sushi Pulut Rendang Ayam Yang Lezat Ikuti Caranya Dibawah.

Sushi Pulut Rendang Ayam Kamu bisa menyiapkan Sushi Pulut Rendang Ayam dengan 6 bahan dan 19 langkah. Inilah caranya.

Bahan untuk Sushi Pulut Rendang Ayam

  1. Ambil Rendang Ayam secukupnya.
  2. Anda butuh Pulut secukupnya.
  3. Anda butuh 1 batang timun jepun (potong memanjang).
  4. Siapkan 3 biji telur.
  5. Anda perlu 1/4 cawan susu cair.
  6. Ambil secubit garam.

Cara membuat Sushi Pulut Rendang Ayam

  1. ~Untuk rendang resepi di link ni ye... Jom tengok resipi lazat ini: Rendang Simple https://cookpad.com/my/recipes/10419380-rendang-simple?token=SLtx7mrBEtNNfq113Wff93nN.
  2. ~Untuk pulut pula resepi di link ni.. cuma yang ni aznie buat kosong je tak bubuh pewarna... Jom tengok resipi lazat ini: Pulut Harung https://cookpad.com/my/recipes/10419688-pulut-harung?token=aDKUgmNyYX8BgrDyTJmqaq9i.
  3. ~pukul telur, susu dan juga garam hingga sebati....
  4. ~kemudian panaskan kuali non stick.. bubuh sedikit minyak.. ratakan ngan tisu.. kita tak nak minyak banyak.. minyak cuma bubuh sekali ni je.. lepas tu tak payah bubuh dah....
  5. ~masukkan sesenduk kecil adunan telur.. lenggangkan kuali.. biar ia rata.. masak sekejap je ye.. kemudian balikkan kejap.. dalam 3 saat kita angkat..
  6. ~buat hingga habis semua adunan telur.. bila masak kita tindihkan je semua. in shaa allah memang tak melekat...
  7. ~ambil sekeping dadar telur tadi.. kita gunting bucu ia.. biar kelihatan empat segi...
  8. ~bubuh pulut.. ratakan...
  9. ~kemudian bubuh rendang ayam.. ayam aznie carik-carik isinya.. tak de la nanti tercekik tulang.. hihi...
  10. ~bubuh timun.. susun kemas....
  11. ~kemudian gulung dengan kemas.. tekan2 bagi padat skit.. tak de la nanti kita potong berderai pulak kan...Aznie gulung guna plastik nasi lemak je.. guna apa yang ada je.. 😁.
  12. ~bole la dipotong.. setiap kali potong pisau lap tisu.. tak nak nampak comot...
  13. ~siap.. seronok bila buat suami ngan anak-anak suka.. lain kali kena buat lebih skit....
  14. .
  15. .
  16. .
  17. .
  18. .
  19. .

Gratis Download ebook Resepi